عربستان آموزش زبان چینی را در مدارس آغاز کرد | استخدام ۱۷۵ معلم زبان چینی-راهبرد معاصر

عربستان آموزش زبان چینی را در مدارس آغاز کرد | استخدام ۱۷۵ معلم زبان چینی

عربستان سعودی اعلام کرد که با هدف ارتقای مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان این کشور و بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی گسترده‌تر در آینده، آموزش زبان چینی را در مدارس این کشور آغاز کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 12
کد خبر: ۲۵۷۰۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ عربستان سعودی اعلام کرد که با هدف ارتقای مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان این کشور و بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی گسترده‌تر در آینده، آموزش زبان چینی را در مدارس این کشور آغاز کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، در فاز اول اجرای این طرح، قرار است زبان چینی به دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی آموزش داده شود و سپس تا سال ۲۰۲۹ به کلاس سوم متوسطه گسترش یابد.

بر اساس آنچه اعلام شد، ۱۷۵ معلم زبان چینی برای آموزش در چند مدرسه عربستان سعودی استخدام شده‌اند. تعداد این مدارس به‌تدریج افزایش می‌یابد.

استخدام این معلمان بر اساس توافقنامه آموزشی انجام گرفت که سال ۲۰۲۳ بین مسئولان آموزشی ریاض و پکن امضا شد.

وزارت آموزش عربستان سعودی اعلام کرد که با آموزش زبان چینی در مدارس عربستان سعودی، شانس جوانان این کشور برای یافتن شغل یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر چین افزایش خواهد یافت.

موافقان این طرح آن را گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ جهانی و ارائه مهارت‌های زبانی جدید و مفید به دانش‌آموزان می‌دانند. به گفته آنها، این تصمیم با توجه به اهمیت روزافزون چین در اقتصاد جهانی و روابط تجاری و اقتصادی پررونق ریاض و پکن، ضروری بود و پیشرفتی چشمگیر در سیستم آموزشی عربستان سعودی به شمار می‌رود.

به گفته یکی از معلمان چینی که برای تدریس در مدارس عربستان سعودی استخدام شده است، اکنون زبان عربی هم در چین تدریس می‌شود و بسیاری از مدارس متوسطه بین‌المللی معلم عربی دارند. او اظهار امیدواری کرد که آموزش زبان‌های چینی و عربی در دو کشور به تبادلات فرهنگی و تجاری بیشتر منجر شود.

گزارش‌های بین‌المللی از پیشرفت چشمگیر آموزش و پرورش عربستان سعودی و ارتقای رتبه این کشور در شاخص‌های مربوط به آموزش، پژوهش و نوآوری در سال‌های گذشته حکایت دارد. بر اساس رتبه‌بندی سالنامه رقابت‌پذیری موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت، آی‌ام‌دی (IMD)، آموزش و پرورش عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲، به رتبه ۲۴ در جهان رسید، حال آنکه در سال قبل از آن، رتبه این کشور ۳۲ بود.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها هم صعود چشمگیری داشته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار